خواص شگفت‌آور نارنگی + مضرات

جمعه 5 مهر 1398
16:32
salamat

بخش اعظم این میوه از آب تشکیل شده است. این میوه دارای مقادیر فراوانی فیبر است. (۱/۹ گرم فیبر در یک نارنگی ۱۰۰ گرمی) که این فیبر به خصوص در قسمت سفید بین گوشت میوه و پوست آن است، البته محتوی ویتامین ث این قسمت ها از سایر قسمت ها کمتر است.

مشخصات ظاهری نارنگی

میوه ی نارنگی کوچک تر از نارنج بوده، بسیار خوش طعم و گاه شیرین و گاه ترش و شیرین است. گاه به اندازه یک فندق و گاه به اندازه یک گرمگ است. میوه نارنگی پوست لطیف و نرمی دارد که به آسانی از قسمت خوراکی میوه جدا می شود.
درخت نارنگی به وسیله کاشتن تخم به وجود می آید و به درخت نارنج نیز پیوند داده می شود.

خواص نارنگی

به تصفیه خون کمک می کند.
نارنگی مسکن اعصاب است.
صفرابر بوده و فرونشاننده لهیب معده و کبد است.
اعمال قلب را تنظیم می کند.
چسبندگی خون را درمان می کند.
در درمان سرگیجه موثر است.
سموم بدن را دفع می کند.
به بهبود تصلب شرائین، ورم جدار، ورید و سیاه شدن شریان کمک می کند.
در درمان فلج ناقص و آنژین تاثیر دارد.
در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.
به خاطر داشتن فسفر بالا و ویتامین های آن باعث تقویت حافظه و هوش می شود.
در کاهش گرمای بدن موثر می باشد.
جوشانده برگ آن برای تصفیه ی خون بسیار مناسب است.
ادرار آور است
دارای عناصر تشکیل دهنده خون است.

سایر مصارف نارنگی

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و در تولید و انتقال انرژی متابولیسم ها کمک می کند.
به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.
اگر می خواهید شب راحت بخوابید، چند تکه نارنگی بخورید.
از پوست آن اسانس معطر می سازند که ضدعفونی کننده بوده، در ساختن ادکلن و مرهم های زخم به کار می رود.
رگه تلخی که در آن مزه می شود یکی دیگر از محاسن نارنگی است. زیرا این تلخی مربوط است به یک ماده موثر که اشتها را باز می کند. بنابراین توصیه می شود نارنگی را قبل از غذا مصرف نمایید تا معده شما برای قبول و هضم غذا آماده شود.
جوشانده ی برگ آن برای تغذیه ی خون بسیار مناسب است.
آب نارنگی به دلیل دارا بودن بروم خاصیت تسکین دهندگی دارد.
همچنین کلسیم موجود در نارنگی باعث تقویت دندان ها و استخوان ها نیز می شود و به عملکرد ماهیچه ها و رقیق تر کردن خون نیز کمک می کند.
ماهیچه ها و اعصاب بدن برای ادامه کارایی خودشان به میزان مورد نیاز، منیزیم نیاز دارند که با خوردن نارنگی مقداری از آن انجام می گیرد.
جهت لطیف کردن پوست دست و صورت مفید است.

چند نکته در مورد نارنگی

۱- در اثر گرم و سرد بودن محیط، میزان ویتامین ث نارنگی کاهش می یابد.
۲- آب مرکبات دارای فلاونوئید است و از ساخته شدن کلسترول در کبد جلوگیری می کند البته این ماده در پوست مرکبات بیشتر یافت می شود
۳- میوه هایی مثل نارنگی و پرتقال منابع خوبی از ویتامین ث هستند و هر خانم باردار در روز برای برطرف کردن نیاز خود به ویتامین ث و آ می تواند به طور مثال از آبمیوه یا میوه تازه یا میوه خشک شده در وعده های صبحانه و بین غذا یا به صورت سالاد یا کمپوت برای دسر وشام استفاده نماید.

تسکین اعصاب با نارنگی

آنالین نارنگی به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. مقدار بالای منیزیم در نارنگی در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است. اگر کم می خوابید و شب ها در حسرت یک خواب آرام و راحت هستید، چند برش نارنگی نوش جان کنید و از خواب راحت لذت ببرید.

فواید نارنگی

۱- دارای پکتین یا همان الیاف گیاهی است که برای تنظیم کلسترول خون مفید است.
۲- منبع سرشار ویتامین ث و کاروتنوپتاسیم حل شدنی است.

مضرات نارنگی

ممکن است روغن موجود در پوست نارنگی پوست بدن برخی از افراد را تحریک کند.

روانشناسی رنگ ها

یک نکته ی رنگی
توجه و علاقه شما به رنگ ها در طی زمان تغییر می کند به دلیل آن که خصوصیات اخلاقیتان نیز در سالیان دراز تغییر خواهد کرد. اما اگر در مورد رنگی ناگهان عقیده خود را عوض کنید به علت ضعف شما و یا به علت نیازتان به تغییر محیط است.

روان‌شناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی‌زا در نظر گرفته می‌شود. و احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد.
این رنگ ، معمولاً برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن هایی که این رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند متکی به نفس نیستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می کنند.
نفوذ در این گونه افراد مشکل است اما و اگر با کسی دوستی کنند صداقت و فداکاری دارند.

منبع: غذا

[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]