با خواص رازیانه بیشتر آشنا شوید

دوشنبه 1 مهر 1398
3:35
salamat

خواص رازیانه

مدت‌ها است که نقل قولی در مورد خواص رازیانه از یک پزشک طب سنتی من را درگیر کرده است. او می‌گوید که رازیانه خواص سلامتی فراوانی دارد و هر کس می‌تواند از آن برای جبران کمبود مواد مغذی بدن خود استفاده کند. اگر این حرف از یک پزشک گفته نشده بود هیچ وقت باور نمی‌کردم که رازیانه تا این حد می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جیمیتو مقاله‌ای در مورد خواص رازیانه و عرق رازیانه، روغن رازیانه و همچنین دم‌نوش برای روشن شدن واقعیت‌ها در مورد رازیانه تهیه و ارائه کنیم.

در این مقاله در مورد ارزش غذایی رازیانه، خواص رازیانه و همچنین مضرات و عوارض جانبی که برای آن گزارش شده است خواهید خواند. همراه ما بمانید.

رازیانه

رازیانه را بیشتر مردم به عنوان گیاه معطر می‌شناسند در حالی که اغلب افراد سنتی و قدیمی از آن به عنوان یک روش درمانی و شفابخش استفاده می‌کنند. این گیاه در پختن غذاهای مختلف نیز گاها استفاده می‌شود. شاید به همین دلایل است که این روزها می‌توانید فراورده‌های مختلفی از رازیانه مانند تخم زاریانه، روغن رازیانه، عرق رازیانه و دم‌نوش آن را در بازار مشاهده کنید.

گفته می‌شود که رازیانه در درمان مشکلات سلامتی به مانند سوء هاضمه، کم خونی، یبوست، اختلالات هورمونی و همچنین مشکلات چشم و تنفس کارساز است. مزید بر این مزایا، رازیانه به واسطه داشتن ویتامین‌های فراوان می‌تواند به عنوان بهبود دهنده سلامت پوست و مو نیز استفاده شود.

تخم رازیانه منبع مناسبی برای دریافت مواد معدنی، فیتواستروژن ها و همچنین دیگر ترکیبات گیاهی به مانند کاروتنوئیدها، فلانوئید ها، فنکون، آنتول و کامفن است. در ادامه نگاهی به ارزش غذایی رازیانه خواهیم داشت، اما در تا اینجای کار متوجه شدیم که رازیانه می‌تواند به عنوان یک بهبود دهنده سلامت طبیعی در رژیم غذایی ما بگنجد.

ارزش غذایی رازیانه

رازیانه یا بادیانه یا بادیان از جمله گیاهان راسته پیاز است. این گیاه بر اساس آنچه در مراجع معتبر ذکر شده است سرشار از هورمون زنانه استروژن می‌باشد و به صورت طبیعی برای افراد گرم مزاج بهتر است. در مورد ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم رازیانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انرژی ۳۱۳ کیلوکالری
  • چربی ۰٫۲ گرم
  • کلسترول ۰ درصد
  • سدیم ۵۲ میلی‌گرم
  • پتاسیم ۴۱۴ میلی‌گرم
  • کربوهیدرات ۷ گرم
  • فیبر غذایی ۳٫۱ گرم
  • پروتئین ۱٫۲ گرم
  • ویتامین آ ۱۳۴ واحد
  • کلسیم ۴۹ میلی‌گرم
  • ویتامین دی ۰ واحد
  • ویتامین ب ۱۲ ۰ میکروگرم
  • ویتامین ث ۱۲ میلی‌گرم
  • آهن ۰٫۷ میلی‌گرم
  • ویتامین ب ۶ ۰ میلی‌گرم
  • منیزیم ۱۷ میلی‌گرم

همان‌طور که مشاهده کردید رازیانه دارای مقدار کمی کالری و همچنین چربی است و این در کنار مقدار زیاد مواد مغذی دیگر باعث می‌شود که شما رازیانه را حتی اگر خاصیت معجزه آسایی نداشته باشد در رژیم غذایی خود قرار دهید

خواص رازیانه چیست؟

ویتامین ث رازیان.ه فراوان است، این ویتامین در آب حل شده و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن، ترمیم بافت ها و همچنین تولید کلاژن می‌شود. همچنین ویتامین ث به عنوان یک آنتی اکسیدان سلول‌های شما را از بروز آسیب‌های آنتی‌اکسیدانی جلوگیری می‌کند. آسیب‌های آنتی‌اکسیدانی توسط رادیکال‌های آزاد در خون ایجاد و منجر به سرطان‌های مختلف می‌شود.

دانه‌های رازیانه همچنین مقدار زیادی منیزیم در خود دارند که واکنش‌های آنزیمی، متابولیسمی، حفاظت سلولی و همچنین توسعه بافته‌ای استخوانی را تسریع می‌بخشد. به این ترتیب گویا پزشک طب سنتی ما در مورد رازیانه انچنان هم بی‌راه نگفته است. حال باید بدانیم خواص رازیانه چیست؟

یکی از خواص رازیانه درمان کم خوبی

در میان مواد مغذی که رازیانه در خود دارد، دو ماده با عنوان‌های هیستیدین و آهن بیشتر از همه به چشم می‌خورند. این دو ماده در تولید گلبول‌های قرمز و همچنین حمل اکسیژن به سلول‌های بدن لازم و ضروری هستند. به این ترتیب می‌توان گفت زمانی که شما از رازیانه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید، بخش بزرگی از نیاز بدن خودتان به مواد خون‌ساز را تأمین کرده و نیازی به مصرف مکمل‌های آهن نخواهید داشت.

آهن به عنوان ماده اصلی تولید هموگلوبین وارد بدنه شده و تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر هیستیدین سرعت عمل آهن در تولید هموگلوبین‌ها را افزایش داده و شما پس از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر احساس کم خونی نمی‌کنید.

خوردن رازیانه برای بانوان در دوران قاعدگی توصیه شده است. اما این توصیه را باید در کنار هشدار تغییر سطح هورمون‌ها ببینید. بنابراین اگر می‌خواهید در دوران قاعدگی از رازیانه استفاده کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت‌های لازم را داشته باشید.

کاهش نفخ شکم با رازیانه

اگر روی بطری یکی از عصاره‌های رازیانه موجود در بازار را بخوانید اولین کلمه‌ای که در وصف خواص رازیانه به چشمتان خواهد خورد، درمان نفخ شکم است. با جستجو در ترکیبات رازیانه به ماده‌ای با عنوان اسید اپارتیک خواهیم خورد. این ماده به عنوان ضد نفخ در بسیاری از قرص‌های شیمیایی وجود دارد. بنابراین شما به جای خوردن قرص‌های شیمیایی می‌توانید از رازیانه به عنوان ضد نفخ استفاده کنید.

خواص ضد نفخ رازیانه خوشبختانه محدودیت سنی ندارد و از کودکان تا افراد مسن می‌توانند از آن استفاده کنند. صد البته که شما نمی‌توانید به کودک خودتان همانند پدربزرگتان رازیانه بخورانید و قبل از این کار حتماً باید با پزشک کودک مشورت کنید.

یکی از خواص رازیانه درمان سوء هاضمه

یکی دیگر از خواصی که می‌توانیم برای رازیانه لیست کنیم، درمان سوء هاضمه است. سوء هاضمه مشکلی بزرگ در بلع و هضم غذا است که فرد مبتلا بعد از خوردن غذا احساس ناخوشایندی در قسمت معده و روده دارد. اگر شما بتوانید به جای خوردن شربت‌های مختلف درمان سوء هاضمه از تخم رازیانه به عنوان محرک اصلی اسید معده و سیستم گوارشی استفاده کنید، مشاهده خواهید کرد که به میزان زیادی قدرت هاضمه شما بهتر خواهد شد.

استفاده از تخم رازیانه علاوه بر درمان سوء هاضمه باعث خواهد شد تا به مقدار زیادی التهاب‌های موجود در سیستم گوارشی مخصوصاً روده‌ها فروکش کند. اگر خوردن رازیانه به صورت دانه برای شما مشکلی ندارد، از آن برای رفع مشکلات گوارشی از این دست استفاده کنید.

خواص رازیانه

خاصیت ملینی رازیانه

بیشتر انسان‌ها یبوست را تجربه کردند. این مشکل گوارشی برای عده‌ای تنها عادت گاه به گاه نیست و ممکن است برای هفته‌های طولانی ادامه داشته باشد. مصرف مواد شیمیایی و قرص‌ها راه حل درمان خوبی هستند اما هر یک ممکن است عوارض دیگری داشته باشند. به همین دلیل استفاده از روش‌های طب سنتی می‌تواند در درمان یبوست کارسازتر باشد.

اگر بتوانید تخم رازیانه را به صورت پودر شده در وعده‌های مختلف بخورید، مشاهده خواهید کرد که یبوست شما به مقدار زیادی درمان می‌شود. رازیانه همان‌طور که قبلاً خواندید باعث بهبود سیستم گوارشی و ترشح اسید معده و صفرا به میزان کافی برای هضم مواد غذایی می‌شود، این کار در ادامه به بهبود روده‌ها و کاهش یبوست هم کمک می‌کند.

در برخی موارد گزارش شده است که رازیانه می‌تواند درمان مؤثری برای سندرم روده تحریک‌پذیر، دردهای شکمی و سایر مشکلات روده باشد. لذا در صورتی که به رازیانه حساسیت ندارید، از آن برای بهبود مشکلات گوارشی خود استفاده کنید.

یکی از خواص رازیانه کاهش خطر سرطان

مواد غذایی و همچنین دانه‌هایی که از نظر آنتی‌اکسیدان‌ها غنی هستند می‌توانند گزینه خوبی برای کاهش خطر بروز سرطان باشند. بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده است که رازیانه نیز به عنوان یک ماده غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد.

در رازیانه آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر فلانوئید، فنول و الکانوئید وجود دارد. این مواد می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی را کاهش و در برابر هجوم رادیکال‌های آزاد مقاومت کنند. دامنه گستردگی مبارزه آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رازیانه به طور واضح مشخص نشده است اما می‌توان گفت که رازیانه قادر است سرطان‌های مختلفی از پوست تا گوارش را تحت تأثیر قرار دهد.

گزارش‌هایی هم وجود دارد که نشان داده است رازیانه دارای فاکتورهای اصلی مقابله با رشد سرطان سینه در بانوان است. در صورتیکه می‌خواهید بر مقاومت خود در برابر سلول‌های سرطانی بیفزایید، رازیانه بخورید.

قلب سالم با مصرف رازیانه

قلب مهم‌ترین بخش از اندام‌های انسان است که وظیفه اصلی رساندن خون به تمام قسمت‌های بدن را بر عهده دارد. در صورتیکه رگ‌ها یا خود قلب بنا به دلایلی دچار اشکال شده باشند، سلامتی شما در معرض تهدید قرار می‌گیرد. برای افزایش سلامتی قلب می‌بایست از خوردن چربی‌های مضر، خودداری کنید یا اینکه با خوردن مواد مغذی به مانند فیبر درصد چربی‌های مضر را کاهش دهید.

خوشبختانه رازیانه در این مورد هم دست خالی نیست و بر اساس آنچه در ارزش غذایی رازیانه لیست کردیم، به مقدار کافی فیبر در خود دارد. وجود فیبر در رازیانه نشانگر این است که با خوردن آن میزان کلسترول مضر خون کاهش یافته و سرعت خون‌رسانی و فشار وارد شده بر رگ‌ها و قلب کاهش پیدا می‌کند.

با این حساب اگر آزمایش خون آخر شما نشان از سطح کلسترول مضر بالا دارد، می‌توانید از همین امروز، خوردن رازیانه را در لیست غذایی خود قرار دهید.

یکی از خواص رازیانه مغز فعال‌تر

عملکرد مغز انسان به عناصر بسیار مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها پتاسیم است. خوشبختانه رازیانه به مقدار کافی در خود پتاسیم ذخیره دارد به طوری که شما با خوردن صد گرم از آن می‌توانید بخش بزرگی از نیاز مغز به فعالیت خودش را تأمین کنید. همچنین وجود املاح دیگر در رازیانه نه تنها به عملکرد مغز بلکه به بهبود سیستم عصبی و انتقال اطلاعات عصبی در طول بدن به اندام‌ها کمک می‌کند.

بر اساس مطالعات علمی که وجود دارد، توصیه شده است کودکان و نوجوانان از مواد دارای پتاسیم بالا در سنین رشد تا جایی که می‌توانند استفاده کنند، با استناد به این گفته‌ها، خوردن رازیانه در دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند تأثیر خوبی بر رشد عصبی و مغز انسان داشته باشد.

کاهش فشارخون معجزه رازیانه

این روزها فشارخون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشری شده است. بر اساس آخرین آماری که از سوی سازمان جهانی گزارش شده است تعداد مرگ و میر به واسطه فشارخون بالا در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. این آمار زنگ هشداری برای ما است که با مصرف مواد غذایی بهتر بتوانیم، فشار خودمان را تنظیم کنیم.

وجود عناصری به مانند پتاسیم در رازیانه می‌تواند فشارخون و همچنین تنش‌های وارد شده بر رگ‌های خونی را کاهش دهد. فشارخون به تنهایی مشکل‌ساز نیست و این بیماری‌های مرتبط همانند حملات قلبی است که افراد را از پای می‌اندازد.

اگر فشارخون داشته باشید و به درمان آن نکوشید، در بلند مدت دچار دیابت می‌شوید. پس از همین امروز سعی کنید از رازیانه برای کاهش فشارخون و همچنین بهبود سلامتی قلب و عروق خودتان استفاده کنید.

یکی از خواص رازیانه درمان اسهال

شما می‌توانید از رازیانه به عنوان درمان کننده خانگی اسهال نیز استفاده کنید. اوکالیپتول و انتول دو ماده مؤثر در رازیانه هستند که می‌توانند در درمان اسهال مفید باشند. این دو ترکیب خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی دارد که می‌توانند بر باکتری‌ها و ویروس‌های عامل به وجود آورنده اسهال غلبه کند. همچنین اسید آمینه هیستیدین که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، فرایند هضم مواد غذایی در روده را سرعت بخشیده و در نتیجه شما با مصرف رازیانه یا عصاره آن از شر اسهال خلاص خواهید شد.

اگر احساس می‌کنید که اسهال شما غیرعادی است، هیچ وقت از رازیانه یا دیگر درمان‌های خانگی استفاده نکنید، چرا که ممکن است عامل بروز اسهال چیز دیگری به‌جز باکتری و ویروس باشد.

خواص رازیانه

رازیانه بهبود دهنده اختلال هورمونی

اگر به عنوان یک زن یا دختر احساس می‌کنید که در دوران قاعدگی خود با بی‌نظمی‌های متوالی مواجه هستید بهتر است که هر چه زودتر برای تنظیم دوباره آن تلاش کنید. یکی از بهترین درمان‌های بهبود دهنده دوران قاعدگی، مصرف عصاره یا دانه‌های گیاه قاعده آور یا رازیانه است.

در معرفی رازیانه اشاره کردیم که این گیاه دارای هورمون‌های زنانه زیادی است که بانوان می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. رازیانه همچنین می‌تواند از بروز سندرم قاعدگی جلوگیری کند. متأسفانه یکی دیگر از مشکلات شایع در زنان، دردهای دوران یائسگی است که با مصرف رازیانه می‌توانید از آن به خوبی جلوگیری یا آن را کاهش دهید.

یکی از خواص رازیانه بهبود دهنده سیستم ایمنی

اگر نگاه دوباره به ارزش غذایی رازیانه داشته باشید متوجه شدید که رازیانه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است. همان‌طور که اطلاع دارید ویتامین ث می‌تواند عامل مؤثری برای کاهش آسیب‌های سلولی، بیماری‌های عفونی و همچنین مشکلاتی نظیر واکنش‌های رادیکالی در بدن باشد. بنابراین جای تعجب نیست که رازیانه را به عنوان یک تأمین‌کننده ویتامین ث بدن معرفی کنیم.

نقش دیگری که ویتامین ث بر عهده دارد، تولید کلاژن و الاستین در پوست است که با خوردن ویتامین ث کافی پوست شما با سرعت بیشتری رو به تولید این دو عامل می‌گذارد و در نتیجه می‌توانید پوست شاداب و سرزنده‌تری داشته باشید.

آنچه با عنوان واکنش رادیکالی بیان کردیم، عامل اصلی بروز سرطان و آسیب‌های سلولی است که خوشبختانه رازیانه می‌تواند با استفاده از ویتامین ث و دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خود که شامل دیگر ویتامین‌ها است، مقدار زیادی از واکنش‌های آنتی‌اکسیدانی را خنثی کنند.

افزایش حجم سینه در بانوان با رازیانه

رازیانه با دارا بودن هورمون‌های متعدد زنانه می‌تواند تأثیر زیادی بر روی ساختار اندام زنان ایجاد کند. بر اساس مطالعات انجام شده فلانوئید های موجود در رازیانه توانایی افزایش زیاد هورمون زنانه استروژن را دارد. این هورمون مستقیماً بر روی اندام‌های زنانه تأثیر گذاشته و آن‌ها را حجیم‌تر می‌کند.

زمانی که شما در دوران بلوغ از رازیانه استفاده کنید، حجم سینه‌های رو به رشد خواهد گذاشت و این می‌تواند جایگزینی برای عمل‌های جراحی پرهزینه و ناسالم باشد.

یکی از خواص رازیانه راه حل بهبود تنفس

زمانی که احساس می‌کنید دچار برونشیت، احتقان و همچنین سرفه‌های شدید هستید، به یاد رازیانه بیفتید. در تخم رازیانه دو ماده مؤثر با عنوان‌های انتول و اوکالیپتول وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند باعث خلط‌آوری شوند. به این ترتیب کافی است که تخم رازیانه را مصرف کنید. در نتیجه، مصرف رازیانه به طور منظم سیستم تنفسی و همچنین مشکلات ناشی از التهاب در این سیستم را بهبود می‌بخشد.

کاهش مشکلات بینایی با رازیانه

بیماری‌های مختلف چشمی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به دژانسیون ماکولا و همچنین پیری زودرس اشاره کرد، پیشگیری کردن از این دو بیماری فقط با مصرف کردن مقدار کافی از ویتامین ث و همچنین اسید آمینه آرژنین که یک آنتی اکسیدان قوی موجود در سبزیجات است، انجام می‌شود. خوشبختانه رازیانه به عنوان یک معجزه گیاهی، به مقدار کافی از همین دو ترکیب در خود دارد. لذا اگر می‌خواهید در دوران کهن‌سالی از شر این دو بیماری در امان باشید، هر چه بیشتر از رازیانه و دیگر ترکیبات مشابه با آن استفاده کنید.

همچنین روغن رازیانه دارای دو ترکیب معدنی منیزیم و کبالت است. زمانی که چشم شما خسته شده است یا احساس می‌کنید که مقداری می‌سوزد، کمی روغن رازیانه را با پنبه به زیر چشمان خود بزنید و منتظر بمانید که درد چشم کاهش پیدا کند.

این کار نه تنها به کاهش استرس بلکه به رنگ زیر چشمان شما هم کمک خواهد کرد. وجود فلاونوئید های مؤثر در رازیانه عامل اصلی ممانعت از تیره شدن زیر چشم است. برای اینکه از رازیانه بتوانید بهترین استفاده را کنید، توصیه شده که آن را به زیر چشم بمالید و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید.

مراقب باشد که هیچ وقت نه تنها رازیانه بلکه هیچ روغن دیگری وارد جداره داخلی چشم نشود. این کار می‌تواند عفونت و همچنین مشکلات سلامتی متعددی به وجود آورد.

یکی از خواص رازیانه کاهش بوی بد دهان

اگر شما هر روز مسواک می‌زنید اما هنوز بود دهانتان همکارتان را اذیت می‌کند، یا اینکه سعی می‌کنید از همه روش‌های کاهش بوی دهان استفاده کنید اما همچنان احساس می‌کنید که دهانتان به شدت بو می‌دهد، استفاده کرد از عصاره یا دانه رازیانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زمانی که غذا خوردید، مقداری تخم رازیانه به دهان بگیرید و آن را بجوید، این کار به شما کمک خواهد کرد تا از شر بوی بد دهانتان خلاص شوید.

بوی بدن دهان در اصل به علت رشد باکتری‌ها در دیواره دهان و زبان است و اندک ربطی به معده دارد به همین دلیل است که رازیانه با خاصیت ضد میکروبی به شدت در مقابل بوی دهان مقاومت کرده و آن را کاهش می‌دهد. همچنین اگر حوصله جویدن رازیانه را ندارید، توصیه می‌کنیم از چای رازیانه که دم کرده دانه‌های آن است، استفاده کنید.

هضم راحت با رازیانه

نوشیدن دم‌نوش رازیانه یا جویدن مقداری از تخم رازیانه بعد از غذا نه تنها بوی بد دهان بلکه هضم را هم بهتر خواهد کرد. رازیانه همچنین همان‌طور که در بالا مطالعه کردید، از بروز نفخ معده، سوئ هاضمه، یبوست و اسهال هم جلوگیری کرده و به شما کمک خواهد کرد که نگران بعد از غذا خوردن نباشید.

برای بیماران سرطانی که نیاز به شیمی درمانی دارند توصیه می‌شود که از رازیانه به عنوان یک بهبود دهنده سیستم گوارشی استفاده کنند. با این حساب اگر پزشک شما با خوردن رازیانه مخالفت نمی‌کند، هر روز مقداری از آن را دم کنید و قبل از غذا یا بعد از آن میل نمایید.

یکی از خواص رازیانه لاغری سریع

آرزوی هر کسی است که غذا بخورد و چاق نشود. گویا رازیانه این آرزو را می‌تواند برآورده کند چرا که رازیانه نه تنها مقدار چربی صفر دارد، بلکه می‌تواند به چربی سوزی هم کمک شایانی داشته باشد. این روزها هر کسی از چاقی شکایت می‌کند و دوست دارد که سریع‌تر لاغر شود. رازیانه از یک‌سو با داشتن فیبر زیاد و از سوی دیگر با کاهش هورمون‌های به وجود آورده حس گرسنگی، از جذب کالری زیاد جلوگیری می‌کند.

زمانی که با استفاده از رازیانه توانستید میزان دریافت کالری بدن را کاهش دهید، حال با فعالیت‌های روزانه قبلی که داشتید، هر روز لاغر و لاغرتر خواهید شد. طریقه مصرف رازیانه برای لاغری می‌تواند به این صورت باشد که مقداری از آن را بعد از غذا به حالت جویدنی یا دم‌نوش میل کنید.

خارج کردن آب میان بافتی

مدر یا خاصیت خارج کردن آب از بافته‌ای بدن خود یکی از مهم‌ترین مزایای مصرف رازیانه است. نوشیدن یک لیوان از دم‌نوش رازیانه، بدن و سلول‌های آن را به خارج کردن آب از خود تشویق می‌کند. به این ترتیب شما مشاهده خواهید کرد که عوارضی به مانند پف کردن زیر چشم که بیشتر به همین علت اتفاق می‌افتد، کاهش می‌یابد.

خارج شدن آب بیشتر از بدن نشان دهنده خروج مقدار بیشتر سموم از بدن است، پس جای خوشحالی است که رازیانه به این عمل کمک فراوانی می‌کند.

خواص رازیانه

یکی از خواص رازیانه کاهش اسپاسم عضلانی

زمانی که اندامی از بدن شما دچار اسپاسم می‌شود، در درجه اول التهاب، درد، سرفه و غیره می‌تواند بروز کند اما در مراحل بعدی اسپاسم شدیدتر شده و باعث مشکلات بزرگ‌تری می‌شود. به همین دلیل شما باید همیشه مراقب اسپاسم باشید. یکی از بهتری مواد غذایی که می‌تواند اسپاسم را در بدن کنترل کند، رازیانه است.

با مصرف مقداری رازیانه در طول روز، عضلات مخصوصاً آن دسته که در سیستم گوارشی دخیل هستند از خطر بروز اسپاسم در امان خواهند بود.

کاهش اسیدیته با رازیانه

رازیانه بخورید تا اسید خونتان به تعادل برسد. تغییر تعادل اسیدیته در بدن شاید ناچیز باشد اما نتایج بسیار سنگینی به دنبال دارد به همین دلیل است که در مصرف مواد غذایی خنثی کننده آن باید کوشش کرد. دم‌نوش رازیانه یا تخم آن با خارج کردن مقدار زیاد آب از سلول‌ها به این تعادل کمک می‌کند.

یکی از خواص رازیانه بهبود سلامت استخوان

زمانی که رازیانه می‌خورید به استخوان‌های خودتان فکر کنید که هر لحظه در حال قوی‌تر شدن هستند. خوردن رازیانه در طول شش هفته نشان داده است که به مقدار قابل توجهی احتمال شکست استخوان را کاهش می‌دهد.

کاهش اثر آفتاب سوختگی با رازیانه

همان‌طور که مطالعه کردید رازیانه دارای مقدار زیادی ویتامین ث است. در صورتیکه از روغن آن به عنوان بهبود دهنده التهاب‌های ناشی از آفتاب سوختگی استفاده کنید، به سرعت آفتاب سوختگی را رفع خواهند شد. توصیه می‌شود قبل از اینکه به فکر درمان آفتاب سوختگی باشید، از روغن رازیانه به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی بهره ببرید.

عوارض مصرف رازیانه چیست؟

هرچند هنوز عوارض شدید یا قابل ذکری برای رازیانه وجود ندارد اما در هر صورت نباید در خوردن هیچ ماده غذایی چه طبیعی یا شیمیایی زیاده‌روی کرد.

خوردن رازیانه برای بانوان باردار توصیه نشده است. اگر تصمیم به خوردن رازیانه دارید، در صورت بارداری بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید. همچنین خوردن زیاد رازیانه یکی از مهم‌ترین عوامل بروز خارش و بثورات است.

منبع: جیمیتو


[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]