چرت زدن بیش از حد در طول روز از نشانه های آلزایمر

پنجشنبه 28 شهريور 1398
11:40
salamat

چرت زدن بیش از حد در طول روز از نشانه های آلزایمر
کارشناسان میگویند ممکن است افراد در مراحل اولیه بیماری آلزایمر ابتلا به چرت زدن در طول روز باشند. به گفته محققان وقتی پروتئین به هم میخورد میتواند سلول های عصبی را از بین ببرد. به همین دلیل بخش هایی از مغز را که مسئول حفظ بیداری هستند از بین میروند.

نظریه محققان بر این است که یکی از نشانه های بیماری آلزایمنر همین خواب آلودگی بیش از حد در طول روز میباشد.
بر طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو منتشر شده است ، دانشمندان علائم بیماری آلزایمر در مناطق مغز را با افزایش هوشیاری در 13 فرد مبتلا به الزایمر را با 7 نفر که فاقد آلزایمر بودند مقایسه کردند.


پروتئین بنام تاو را در کلیه مناطق تقویت کننده بیداری در مغز مبتلایان به آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند.
تاو پروتئینی است که به طور معمول در سلول های عصبی یافت میشود و به تشکیل ساختارهایی کمک میکند که مواد مغذی را به سلول های منتقل میکنند. در این مطالعه دریافتند که یک شبکه خاص در ساقه مغز که باعث ایجاد بیداری میشود در بیماری آلزایمر از بین میرود.


به گفته دکتر ژانگ خواب کم لزوما نشانه اولیه آلزایمر نیست با اینکه خواب کم میتواند خطر ابتلا به به آلزایمر را افزایش دهد.


منبع: درمان سرا


[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]